20.06.2019.

Vaši pneumatici mogu da smanje emisije CO2 – Nokian Tyres radi na još ekološkijim pneumaticima

Vlasnici automobila imaju na raspolaganju više načina donošenja ekoloških odluka nego što možda misle. Jedan od načina je biranje pneumatika sa malim otporom kotrljanja: time će uštedeti gorivo i smanjiti emisije CO2. Nokian Tyres vredno radi na stvaranju ekološkijih pneumatika: smanjili su otpor kotrljanja svojih pneumatika u proseku za 8% u odnosu na 2013. godinu. 

„Smanjenje otpora kotrljanja od 8 odsto jednako je izduvnim gasovima 65.000 automobila”, kaže Tepo Huovila, potpredsednik Nokian Tyres zadužen za kontrolu kvaliteta i održivost. 

Otpor kotrljanja odnosi se na energiju koja se izgubi kretanjem pneumatika u toku vožnje. Što je manji otpor kotrljanja, manje energije se gubi i potrebno je manje goriva. Veća ekonomičnost pozitivno utiče na životnu sredinu i smanjuje količine CO2 koje vozilo emituje. Takođe, manji otpor kotrljanja za električne automobile znači i veći domet. 

Na primer, kada bi sva putnička vozila u Finskoj, Švedskoj i Norveškoj koristila zimske pneumatike Nokian Hakkapeliitta R3 sa malim otporom kotrljanja tokom radnog veka proizvoda umesto ostalih vrhunskih brendova zimskih pneumatika, korist bi bila neverovatna. Ušteda goriva iznosila bi skoro 300 miliona litara, a emisije ugljen-dioksida bile bi smanjene za 710.000 tona.* 

Procenjuje se da u EU 24% gasova staklene bašte dolazi od saobraćaja. Cilj je smanjenje emisija gasova staklene bašte za 20% do 2020. godine u odnosu na nivo iz 1990. godine. Od 2021. godine EU će početi sa primenom strožih ciljeva. 

Proizvođači vrhunskih pneumatika poput kompanije Nokian Tyres aktivno rade na smanjivanju otpora kotrljanja razvojem naprednih gumenih smesa i uvođenjem novih, inovativnih vrsti dizajna gazeće površine i konstrukcije pneumatika. 

„Naši inženjeri vredno rade na ostvarivanju rezultata: cilj nam je smanjivanje otpora kotrljanja svakom novom generacijom pneumatika bez ugrožavanja bezbednosti”, ističe Huovila. 

Čuvajte gorivo – i životnu sredinu 

Preko 90% pneumatika Nokian Tyres je u najboljim kategorijama otpora kotrljanja A, B ili C. Ako to stavimo u kontekst – najčešća oznaka pneumatika putničkih automobila na tržištu je oznaka E (analiza ETRMA, oktobar 2018.). Razlika je za vozača ogromna – i ne samo po pitanju životne sredine. Letnji pneumatik klase A naduvan na odgovarajući pritisak može da uštedi do 0,5 litra goriva na 100 kilometara u poređenju sa pneumaticima najnižih performansi. 

Nokian Tyres godinama radi sa održivošću u srži svog poslovanja. U godišnjaku održivosti kompanije RobecoSAM za 2019. godinu, kompanija je osvojila odličje Srebrne klase. Iako preko 85% ugljeničnog otiska pneumatika nastaje tokom njegovog korišćenja, Nokian Tyres nastavlja da radi na smanjivanju uticaja na životnu sredinu tokom celog životnog ciklusa pneumatika. 

Zbog toga se takođe ponosimo i sledećim postignućima: 

RECIKLIRANJE

U 2018. godini u našoj fabrici u Nokiji reciklirano je 100% otpada. U nordijskim zemljama reciklira se skoro 100% iskorišćenih pneumatika, dok je u Evropi taj broj oko 95%. 

UŠTEDA ENERGIJE

Ugradnja novog uređaja za prečišćavanje dima u elektrani u Nokiji koja nas snabdeva toplom vodom i parom već je uštedela 185 cisterni goriva. 

OBNOVLJIVA ENERGIJA

Oko 47% ukupne korišćene energije u našoj fabrici i sedištu u Nokiji u Finskoj proizvodi se iz obnovljivih izvora. Na skladištu u Vermontu u SAD ugradili smo solarne ploče. 

ODRŽIVE SIROVINE

Kompanija Nokian Tyres pridružila se Globalnoj platformi za održivo korišćenje prirodne gume u martu 2019. godine. Cilj ove platforme je rad na unapređenju poštovanja ljudskih prava, sprečavanju kupovine velikih površina zemlje, zaštiti biodiverziteta i vodenih resursa, povećavanju prinosa i poboljšanju transparentnosti i mogućnosti praćenja lanaca nabavke. 

POBOLJŠANJA PRAVA RADNIKA

Kontrola održivosti poslovanja u kompaniji Nokian Tyres u Maleziji i Indoneziji pokazala je da je 2018. godine došlo do poboljšanja prava radnika u odnosu na slabe tačke istaknute u prethodnim kontrolama. Radnici su radili u umerenim smenama, imali su na raspolaganju slobodne dane i automate za vodu kao i edukaciju o svojim pravima, da nabrojimo samo neka od unapređenja. 

 

*Kalkulacije su zasnovane na poređenju otpora kotrljanja pneumatika Nokian Hakkapeliitta R3 sa otporom kotrljanja drugih vrhunskih zimskih pneumatika. Ključne pretpostavke korišćene u kalkulacijama su sledeće: broj putničkih automobila u Finskoj iznosi 2,6 miliona, godišnja prosečna kilometraža u Finskoj je 14.400 km i godišnja prosečna potrošnja goriva u Finskoj je 6,7l/100 km.  Procenjuje se da na zimske pneumatike otpada 45% kilometraže. Društveni trošak ispuštanja ugljen-dioksida izračunava se po pretpostavljenoj ceni od 40 evra po toni emisija CO2, što je u skladu sa visinom troškova koju koriste Finsko ministarstvo saobraćaja, Norveška uprava za javne puteve i Agencija za zaštitu životne sredine u SAD. Izvor: Procena zasnovana na metodologiji „True Valve” revizorske agencije KPMG.