Polovne gume

Kupovina polovnih guma je bacanje novca, a često i bezbednosni rizik

Nemojte misliti da opravdavamo isključivo kupovinu novih guma jer samo njih prodajemo. Trgovci polovnim gumama ne mogu da ugroze prodavce novih guma kao što je Pneumaster, jer će uvek biti klijenata i za jedne i za druge. Mnogo je onih koji kupuju polovne gume, ali kada se "opeku", ti isti kupci se vraćaju kupovini novih guma. Ono što vi možete učiniti jeste da ne dozvolite sebi da budete jedan od onih koji poklanjaju novac prodavcima polovnih guma (razlika u nabavnoj i prodajnoj ceni polovne gume je tolika da je zaista reč o poklonu), već da to prepustite drugima. Pametan čovek se uči na tuđim greškama, kaže poslovica...

Glavna opasnost kada kupujete polovne gume je ta da ćete naići na nekoga ko ne brine za bezbednost kupaca i namerno prodaje gume kojih su se vlasnici sa razlogom odrekli. Prodavci polovnih guma često operišu samo preko interneta i nestaju kada postane previše "vruće", tj. kada ne mogu više da rade od velikog pritiska brojnih nezadovoljnih kupaca. Oni redovno netačno opisuju stanje guma, jer čak i u slučaju da budete nezadovoljni i da tražite novac nazad vi ćete biti ti koji ste platili trošak dostave i vi ćete biti na gubitku, dok će oni tu istu gumu prodati nekom drugom, i zato se njima isplati da napišu da je guma u boljem stanju nego što jeste. Pritom, veliki broj kupaca neće ni tražiti povraćaj novca.

Ako gumu možete da pogledate pre kupovine, to je daleko bolje, jer ne možete biti prevareni kada je istrošenost u pitanju. Naravno, nikada ne kupujte gumu koja je istrošena više od 50%, ma koliko povoljna bila, jer ako znamo da već na 70% istrošenosti guma lošije reaguje, posebno na kiši, tih nekoliko hiljada kilometara koje ćete preći sa polovnom gumom će vas ostaviti u čistom gubitku. Ne zaboravite da kod bilo kakve kalkulacije uračunate cenu montaže. Nova guma se besplatno montira a montrianje polovne se plaća, tako da je trošak kod polovne gume od 35 evra - 50 evra, a nova guma od 70 evra košta samo tih 70 evra. Čak i ako možete videti gumu koju kupujete i čak kada je očigledno da je istošenost svega 20-30%, da li je takva guma onda dobra kupovina? Nekada možda i jeste, to nema svrhe poricati, ali samo ako je cena zaista 50% od cene nove i ako ste spremni da preuzmete određeni bezbednosni rizik. O kakvom riziku je reč? Nikako ne možete znati kako se gume korišćene. Ako je vlasnik vozio prebrzo, ako je vozio u pretovarenom vozilu, ako je vozio previše napumpane ili nedovoljno napumpane gume - sve to može dovesti do unutrašnjih oštećenja koja se ne mogu uočiti a koja mogu dovesti do pucanja u bilo kom momentu.

Guma je kao lepljiva traka koja se vremenom odmotava (deo vaše gume ostavljate svake sekunde na putu). Kada se sasvim odmota, mora da se baci. Zato je velika logička greška misliti da ćete polovnu gumu moći dugo da koristite. Čak i kada je dobijete u stanju u kome točkovi ne vrdaju u krivinama pri malim brzinama i nema buke, vrlo brzo ona će izgubiti te kvalitete i ostaćete sa gumom koja samo služi svrsi ali ništa ne doprinosi vožnji, štaviše moraćete da budete dodatno pažljivi. Najveće zadovoljstvo je  voziti automobil sa novim gumama, tj. sa gumama u prvoj polovini njihovog životnog veka. Ne postoji ni jedan razlog, sem ako guma nije besplatna, da prihvatite da vi budete taj koji će je koristiti pri kraju njenog veka. Neke delove automobila nije loše kupiti kao polovne, pa vrlo često možete kupiti i vrlo dobar polovan automobil, ali gume su predmet koji se troši i kod nje ne važe pravila koja važe pri kupovini polovnog automobila ili telefona, tj. da ako radi on vredi najmanje 50% od cene novog, jer postoji osnovana nada da će polovan automobil ili uređaj raditi veoma dugo bez kvarova. Kod gume to ne važi i zato je samo kupovina nove gume pametna reakcija u momentu kada ustanovite da su vaše trenutne gume na izdisaju.

Ponekad, veoma retko, mogu se naći polovne gume koje su korišćene svega nekoliko dana ili nedelja. To su skoro uvek gume sa novih automobila čiji su vlasnici želeli skuplje gume. Kupovina ovakvih guma je dobar potez, ali, nažalost, kod nas se takve gume obično prodaju kao nove, i nemojte uvek verovatni onome ko vam kaže da je guma prešla manje od 5.000 km, jer to gotovo nikada nije slučaj u stvarnosti.