21.02.2015.

Novi Nokian WR D4 zimski pneumatik gospodari promenljivim vremenskim uslovima Centralne Evrope

Ekipa iz Pneumaster d.o.o. ovoga puta u Salzburgu na promociji nove Nokian WR D4gume.

 

 

Prvi zimski pneumatik na svetu sa klasom A prijanjanja na mokroj podlozi

 

Najnoviji proizvod izumitelja zimskih pneumatika, Nokian WR D4, jeste višenamenski pneumatik koji se poput kameleona prilagođava zimskim uslovima na putevima. To je šampion prijanjanja čije jedinstvene inovacije omogućavaju bezbednu i uravnoteženu vožnju kako na mokrim tako i na snegom prekrivenim putevima. Prva premijum zimska guma za putnička vozila koje nudi moć prijanjanja u A klasi prema EU etiketi za obeležavanje, apsolutni  je vladar u svim zimskim uslovima. Fokusirane inovacije izumitelja zimskih pneumatika: Nokian blok sa optimizovanim lamelama i Nokian Twin Trac Silica omogućavaju kontrolu upravljivosti i čvrsto prijanjanje u ekstremnim uslovima.

Širok izbor dimenzija pneumatika Nokian WR D4 namenjen je za ekonomične porodične automobile srednje klase, pokrivajući dimenzije od 14 do 20 cola, sa brzinskim indeksom od Q do W. U raznolikoj paleti nalaze se i odgovarajuće dimenzije za sportske automobile kao i za moderna električna vozila. Određeni proizvodi iz ponude poseduju Flat Run tehnologiju, dok su mnogi proizvodi označeni sa XL za najveći mogući kapacitet opterećenja u segmentu pneumatika za putnička vozila.

Široka paleta proizvoda šampiona za zimske uslove koji su posebno namenjeni za Centralnu Evropu biće u potpunosti dostupni potrošačima na jesen 2015.

Testirana preciznost i sigurnost

Danas se zimski vremensku uslovi u Centralnoj Evropi kolebaju između snežnih mećava, olujne kiše i suvih perioda. Nokian WR D4 je napravljen za promenljive vremenske uslove i predstavlja vrhunac majstorstva kompanije Nokian Tyres: to je ekološki kvalitetan pneumatik koji gospodari promenljivim uslovima. Ovaj beskompromisni zimski pneumatik predstavlja novu generaciju pneumatika Nokian WR D3, pobednika mnogih komparativnih testova automobilskih časopisa.

Precizan i bezbedan Nokian WR D4 je majstorski skrojen proizvod čija su struktura i gumena smeša optimizovani u laboratorijama i na autentičnim ispitivanjima vodećeg svetskog proizvođača zimskih pneumatika. Jedinstvena metoda ispitivanja na lapavici na Nokian stazi za testiranje omogućava optimizovanje karakteristika pneumatika na lapavici. Uz sveobuhvatni istraživački rad sledili su bespoštedni testovi u arktičkim uslovima u ispitnom centru kompanije Nokian Tyres u mestu Ivalo, Laponija. Pored osobina namenjenih carstvima leda i snega, novi proizvod poseduje znatno unapređene karakteristike na mokrom i suvom kolovozu koje su "fino podešene" na testovima na nekoliko ispitnih staza širom Centralne Evrope.

Bezbednost kao nikada ranije, čak i na mokrom kolovozu

Nokian WR D4 sa tipčnim profilnim žlebom u obliku strele, je pravi zimski pneumatik sa izbalansiranim upravljanjem i apsolutno čvrstim prijanjanjem u stvarnim zimskim uslovima, to jest u vožnji na snegu i lapavici. Višegodišnji rad kompanije Nokian Tyres i hiljade pređenih kilometara u zimskim testovima pripovedaju istu priču: usmerene profilne mustre gazeće površine su idealan izbor za promenljive zimske vremenske uslove.

- Zimski pneumatik vrhunskog kvaliteta može da oseti i savlada sve aspekte zime. Izuzetno prijanjanje i karakteristike upravljanja pneumatika Nokian WR D4 su rezultat visoko tehnološke funkcionalne mustre profila gazeće površine u kombinaciji sa sasvim novom Nokian Twin Trac Silica gumenom smešom i tehnologijom Nokian blok sa optimizovanim lamelama. Svaki profilni blok gazeće površine i svaka lamela ispunjavaju specifičnu funkciju. Vozačima sada možemo da ponudimo ultimativni bezbednosni dodatak koji pouzdano i predvidljivo radi na mokrom kolovozu, snegu i uslovima sličnim snegu, kaže menadžer u odeljenju razvoja proizvoda Olli Seppälä iz kompanije Nokian Tyres.

Jedinstveni karakter vrhunskog pneumatika Nokian WR D4 takođe se ogleda i na EU oznaci za pneumatike, koja je osmišljena kako bi potrošači lakše mogli da porede različite pneumatike. Po prvi put, pravi zimski pneumatik može da se uspešno uhvati u koštac i sa zahtevima mokrog kolovoza: lapavicom i vodom. U nekoliko dimenzija, Nokian WR D4 postiže maksimum EU oznake za pneumatike: klasu A. Za vozača to znači da je razlika u pređenom putu pri kočenju od preko 18 metara, ili drugim rečima četiri dužine automobila (razlika između klase A i F).

Prvoklasno prijanjanje na snegu i upravljanje – Nokian blok sa optimizovanim lamelama

Maksimalno prijanjanje zimi na klizavom i precizno upravljanje u vožnji postižu se zahvaljujući novoj gumenoj smeši i Nokian bloku sa optimizovanim lamelama integrisanim u modernoj mustri profila gazeće površine.
 
Centralnim delom dominira Rebro za precizno upravljanje koje se može osetiti odličnom reakcijom na pokrete upravljača na suvom putu. Lamele masivnog centralnog rebra se ne prostiru po celoj širini, čime se postiže bolja preciznost i unapređuje kontrola upravljanja.

- Mali profilni blokovi gazeće površine izbrazdani sa mnogobrojnim lamela, prostiru se duž obe strane od centralnog rebra tako da je svaka druga lamela raspoređena na levu stranu a ostale na desnu stranu rebra. Blokovi za bolje performanse na snegu koji su podeljeni u tri segmenta i poboljšavaju prijanjanje na snegu takođe su poduprti podizanjem dna kanala; time se povećava čvrstoća šare gazeće površine optimizovane primenom kompjuterske tehnologije ali se postiže i bolja upravljivost, objašnjava Seppälä.

Kruti blokovi za upravljanje imaju veće lamele radi bolje trakcije; one postaju pliće kada se pomeraju od centra ka ramenima. Ovaj dizajn poboljšava prianjanje na snegu kao i osećaj pri vožnji u krivinama i prilikom promene trake. Agresivna aktivaciona lamela koja se koristi da pojača rad ramenog bloka pri ubrzavanju i kočenju, onda kada je prianjanje najpotrebnije, smeštena je u sredini ramenih blokova.


Višenamenska dodatna bezbednost – Izbacivač lapavice i ojačanje za duboki sneg

Prema istraživanjima, lapavica je po vozača opasnija od leda i akvaplaninga. Kombinacija rastopljenog snega, sloja vode na površini puta i potencijalnog leda, predstavlja problematičnu situaciju čak i za iskusnog vozača. Novi Nokian WR D4 aktivno suzbija pojavu akvaplaninga i klizanja na lapavici zahvaljujući inovaciji koja se zove Izbacivač lapavice. Polirani kanali takođe odvode vodu i lapavicu. 

Ojačanje za duboki sneg je dizajn kojim se obezbeđuje prijanjanje u oštrim krivinama i pri vožnji u dubokom snegu. Nazubljeni žlebovi na ivicama ramenih blokova kontrolisano zahvataju površinu omogućavajući time dodatno prijanjanje.


Nokian Twin Trac Silica gumena smeša za izuzetno prianjanje

Gumena smeša novog pneumatika na jedinstven način kombinuje Nokian Hakkapeliitta gumenu smešu namenjenu zahtevnim i hladnim nordijskim uslovima i smešu na bazi silike čime se postižu odlične karakteristike u blažim klimatskim uslovima. Krajnji rezultat je Nokian Twin Trac Silica gumena smeša, koja se sastoji od prirodne gume, silike i kanola ulja; jedinstvena struktura obezbeđuje vrhunske performanse u pogledu prijanjanja na snegu i mokroj podlozi.

Ovom naprednom inovacijom gumene smeše takođe se poboljšava stabilnost u vožnji i otpornost na habanje. Veliki udeo prirodne gume i kanola ulja u potpuno novoj gumenoj smeši garantuju da će izuzetno prijanjanje u zimskim uslovima ostati nepromenjeno čak i kada dođe do promene temperature kao i posle mnogo pređenih kilometara. Kanola ulje koje se dodaje u smešu omogućava da silika i prirodna guma sinergetski rade unapređujući prijanjanje na ledu i poboljšavajući otpornost na kidanje gumene smeše. Čvrstoća na kidanje čini pneumatik ekstremno otpornim na habanje, udare i probijanje. Zajedno sa inovacijama u pogledu lamela, gumena smeša optimizovana za zimu obezbeđuje da Nokian WR D4 ima dovoljne rezerve prijanjanja čak i u najzahtevnijim vremenskim uslovima, a to je vožnja na mokrom ledu. Testovi su dokazali vrhunsko bočno i uzdužno prijanjanje na ledu pneumatika Nokian WR D4.

Zahvaljujući profilnoj mustri gazeće površine i većem udelu silike u smeši, Nokian WR D4 ima izuzetno nizak otpor pri kotrljanju čime se postiže manja potrošnja goriva i manja emisija gasova, u poređenju sa njegovim klasičnijim konkurentima.


Lagana i komforna vožnja

Pored bezbednosti, komfor takođe predstavlja najbitniji element osećaja u vožnji. Precizno optimizovana gumena smeša, pneumatiku Nokian WR D4 omogućava brze reakcije na pokrete upravljača dok istovremeno zadržava miran i tih kontakt sa kolovozom.

Nokian tehnologija tihog bočnog zida poboljšava komfor u vožnji. Optimizovana specijalna gumena smeša između bočnog zida i gazeće površine aktivno prigušuje buku i vibracije koje dolaze od vozne površine sprečavajući time prenošenje zvučnih talasa preko bočnog zida na felne i dalje u unutrašnji prostor vozila. Ova inovacija redukuje nivo buke u unutrašnjosti vozila. Nova i fleksibilnija konstrukcija sa čeličnim obručem takođe poboljšava kotrljanje i komfor u vožnji. 

Indikator bezbednosti zimi za bolju bezbednost i komfor u vožnji

Dobri pneumatici su preduslov za bezbrižnu zimsku vožnju. Na gazećoj površini nalazi se Indikator za bezbednu vožnju (DSI), razvijen i patentiran od kompanije Nokian Tyres, čime se unapređuje bezbednost zimi; on takođe sadrži simbol pahuljice Indikator za bezbednu zimsku vožnju (WSI). Brojevi na sredini površine pneumatika prikazuju dubinu preostalog profila u milimetrima. Sa habanjem pneumatika habaju se i brojevi. Simbol pahuljice ostaje vidljiv do dubine šare od četiri milimetra. Kada se pahuljica pohaba, vozač bi trebalo da kupi nove zimske pneumatike ukoliko želi da zadrži dovoljan nivo bezbednosti.

Dodatna polja sa informacijama na bočnom zidu unapređuju bezbednost i komfor. Prilikom zamene pneumatika, površina sa informacijama se može koristiti da se zabeleži pravilan pritisak pneumatika, mesto ugradnje kao i zatezni moment za zavrtnje točka. Pravilan pritisak pneumatika omogućava preciznije upravljanje automobilom, smanjuje oštećenja pneumatika i štedi gorivo.

Pobednik na testovima Nokian WR SUV 3 za SUV vozila i Nokian WR A3 za sportska vozila i nadalje upotpunjuju paletu vrhunskih zimskih pneumatika kompanije Nokian Tyres sa ciljem unapređenja bezbednosti u zimskim mesecima. Novi Nokian Weatherproof zimski pneumatik pouzdano savladava sve sezone i projektovan je za korišćenje tokom cele godine.

Novi Nokian WR D4 – zaboravite na vremensku prognozu
 

  • Prijanjanje kao nikada ranije na mokrom, suvom i snegom prekrivenom kolovozu
  • Ekstremno stabilan i uravnotežen osećaj u vožnji
  • Efektivna zaštita protiv akvaplaninga i klizanja na lapavici
  • Lako se kotrlja, štedeći gorivo i prirodu

Glavne inovacije:

Nokian blok sa optimizovanim lamelama. Više prijanjanja zimi, bolji osećaj pri upravljanju. Svaki blok i lamela sa modernom mustrom profilnih šara poseduje precizan oblik i namenu, što se može osetiti kroz izuzetno prijanjanje i upravljanje.

Rebro za precizno upravljanje. Kontrolisano upravljanje.Centralnim delom dominira snažno i masivno centralno rebro. Lamele robusnog centralnog rebra se ne prostiru po celoj širini, čime se postiže bolja preciznost i unapređuje kontrola upravljanja.

Blokovi za bolje performanse na snegu. Maksimalno prijanjanje na snegu.Mali profilni blokovi izbrazdani lamelama prostiru se duž obe strane od centralnog rebra tako da je svaka druga lamela usmerena na levu stranu a ostale na desnu stranu rebra. Profilni blokovi su podeljeni u segmente od po tri bloka i poseduju podršku za upravljanje na dnu žleba radi bolje upravljivosti.

Kruti blokovi za upravljanje. Više prijanjanja i osećaja u vožnji.Kruti blokovi za upravljanje poseduju veće lamele radi bolje trakcije; one postaju pliće kada se pomeraju od centra u pravcu ramena. Ovaj dizajn poboljšava prijanjanje na snegu kao i osećaj u vožnji. Agresivna aktivaciona lamela koja se koristi da pojača rad ramenog bloka pri ubrzavanju i kočenju, onda kada je prijanjanje i najpotrebnije, smeštena je u sredini ramenih blokova.


Nokian Twin Trac Silica gumena smeša. Precizno prijanjanje, izuzetna otpornost na habanje, manja potrošnja goriva. Jedinstvena struktura Nokian Twin Trac Silica gumene smeše, koja se sastoji od prirodne gume, silike i kanola ulja obezbeđuje vrhunske performanse u pogledu prijanjanja na snegu i mokroj podlozi. Ovom naprednom inovacijom gumene smeše takođe se poboljšava stabilnost u vožnji i otpornost na habanje. Veliki udeo prirodne gume i kanola ulja u potpuno novoj gumenoj smeši garantuju da će izuzetno prijanjanje u zimskim uslovima ostati nepromenjeno i kada dođe do promene temperature kao i posle mnogo pređenih kilometara. Ekstremno nizak otpor pri kotrljanju za posledicu ima nisku potrošnju goriva.

Podrška za upravljanje. Uravnoteženo upravljanje. Mali prelazni profilni blokovi koji poboljšavaju prijanjanje na snegu su ojačani podizanjem dna žleba.

Ojačanje za duboki sneg. Prijanjanje u ekstremnim uslovima.Nazubljeni žlebovi na ivicama ramenih blokova kontrolisano zahvataju površinu omogućavajući time dodatno prijanjanje u krivinama i vožnji u dubokom snegu.

Izbacivač lapavice. Efikasno sprečava klizanje na lapavici i akvaplaning. Zakrivljeni zadnji deo ivice profilnog bloka izbacuje vodu i lapavicu iz kanala.
 
Dizajn za tihi bočni zid. Komfornija vožnja.Optimizovana specijalna gumena smeša između bočnog zida i gazeće površine aktivno prigušuje buku i vibracije koje dolaze od vozne površine sprečavajući time prenošenje zvučnih talasa preko bočnog zida u unutrašnjost vozila.


Polirani kanali. Bezbednost na mokrom kolovozu. Polirani kanali omogućavaju odvođenjesnega i lapavice.

 

www.nokiantyres.com

Trgovinski lanac za pneumatike i servisna mreža Vianor kompanije Nokian Tyres:

http://vianor.com/