15.10.2018.

Novi Nokian Wetproof pneumatik - Bezbrižnost za kišne dane

Novi Nokian Wetproof je bezbedan i pouzdan letnji pneumatik za putnička vozila koja krstare putevima Centralne Evrope. Najvažnije karakteristike ovog pneumatika su odlična sposobnost kočenja po mokroj podlozi i snažna otpornost na plivanje, što vožnju čini jednostavnom i ugodnom čak i po kišnim danima. Nova generacija letnjih pneumatika kompanije Nokian Tyres dolazi sa jedinstvenom tehnologijom bezbednosne zone, posebno razvijenom za promenljivo letnje vreme. 

Novi član modernizovane porodice letnjih pneumatika kompanije Nokian TyresNokian Wetproof, poseduje dobar balans između maksimalne udobnosti i ekstremne bezbednosti. Nokian Wetproof pruža stabilne performanse po kišnim danima i dodatni komfor pri lošim uslovima na putu. Tajna iza fino optimizovanog balansa između mokrih i suvih karakteristika krije se u novom konceptu dvostruke bezbednosne zone. Ova jedinstvena tehnologija bezbednosne zone pruža bezbednost i sigurnost u vožnji u svim uslovima, dok istovremeno smanjuje otpor kotrljanja, povećava ekonomičnost i doprinosi ekološkoj vožnji. 

Kao dokaz izvrsnosti, Nokian Wetproof je dobio oznaku visokih performansi TÜV Tire. Ova oznaka koju dodeljuje nezavisna organizacija za testiranje TÜV SÜD potvrđuje da Nokian Wetproof dobro stoji u poređenju sa vrhunskim konkurentima kada je reč o kvalitetu i performansama. 

Novi Nokian Wetproof nudi se u brzinskim kategorijama T (190km/h), H (210 km/h), V (240 km/h) i W (270 km/h) a široki raspon veličina pokriva 46 artikala od 14 do 20 inča. Novi Nokian Wetproof će se naći u prodaji na proleće 2019. godine. 

Rigorozno testiranje za prvoklasnu bezbednost 

Letnji pneumatici moraju da se ponašaju bezbedno i pouzdano, od prolećnih jutara do kasne jeseni, što znači da letnji pneumatici nisu proizvod za jedno godišnje doba. Specijalizovana ekspertiza kompanije Nokian Tyres, održiva bezbednost i ekološka prihvatljivost osiguravaju da novi Nokian Wetproof pruža stabilne performanse i bezbrižnost tokom sva tri godišnja doba. 

Kada uživamo u lepim sunčanim danima lako je zaboraviti na opasnosti koje vrebaju na putevima pod kišnicom. Takođe, u zadnje vreme je više nego uobičajeno da vreme varira od ekstremne žege do iznenadnih pljuskova, i prognoza može neočekivano da se menja. Iznenadni i snažni pljuskovi mogu da prouzrokuju plivanje pneumatika, posebno ako na kolovozu i u kolotrazima ima mnogo vode. 

Prema anketi potrošača koju je sprovela kompanija Nokian Tyres, bezbednosne karakteristike su nedvosmisleno najvažnije karakteristike kod kupovine pneumatika. Evropski vozači posebno cene dobro prianjanje i na vlažnom i na suvom kolovozu. Bezbednost je uvek u srži razvoja proizvoda kompanije Nokian Tyres. 

– Nokian Wetproof pruža najbolju moguću kombinaciju vlažnih i suvih karakteristika. Uspeli smo značajno da poboljšamo prianjanje na vlažnoj površini i otpornost na plivanje, što znači da korisnicima koji voze u vlažnim uslovima možemo da pružimo veću bezbednost. Razvoj je trajao preko 4 godine tokom kojih smo testirali na desetine različitih prototipova širom Evrope, objašnjava Jarno Rejtije, šef razvoja proizvoda u kompaniji Nokian Tyres. 

Dvostruka bezbednosna zona – Potpuna kontrola nad vlažnim i suvim uslovima

U cilju postizanja boljeg raspona performansi, Nokian Wetproof poseduje novu asimetričnu šaru gazeće površine. Nova šara poboljšava vuču i pruža dobar balans između vlažnih i suvih karakteristika, a uz to poboljšava i izdržljivost i otpornost pneumatika na habanje. 

Za pružanje maksimalnog komfora i prvoklasne bezbednosti, gazeća površina pneumatika je podeljena na dve funkcionalne zone. Nova tehnologija koja se naziva Dvostruka bezbednosna zona pruža izuzetnu kombinaciju performansi na suvom i vlažnom. Zona stabilnosti nalazi se na vanjskoj strani pneumatika i manevrisanje čini jednostavnim i sigurnim, pružajući dobru stabilnost i upravljivost, dok zona za neutralisanje vlage s unutrašnje strane poboljšava prianjanje na vlažnoj površini i otpornost na plivanje pneumatika.

Koncept reaktivnog prianjanja dodatno poboljšava odličnu upravljivost i vlažne karakteristike tako što daje čvrstinu uzdužnim rebrima i istovremeno omogućava lakše isticanje vode sa pneumatika. Brazde na rebrima se ukrštaju, čime se postiže čvrstina zbijanjem segmenata kada je pneumatik pritisnut na površinu puta. Ovaj novi inovativni dizajn poboljšava stabilnost u vožnji bez žrtvovanja bezbednosti u vlažnim uslovima.

Zona stabilnosti – Tiho i udobno kotrljanje

Namenjen kontroli spoljašnje i unutrašnje buke izazvane kotrljanjem, tihi dizajn brazde je inovacija na zidovima rebara pneumatika koja povećava udobnost vožnje. Površina nalik na površinu loptice za golf kontroliše protok vazduha i sprečava stvaranje neprijatnog zavijajućeg zvuka. Ovakva konstrukcija takođe smanjuje otpor vazduha, čime hladi površinu pneumatika. Time se poboljšava otpornost na habanje i pneumatik vozaču omogućava da pređe veću kilometražu.

Posebna zona na bočnom zidu pneumatika, tehnologija tihog bočnog zida, predstavlja jedinstvenu kombinaciju strukturnog dizajna i izbora gumene smese bočnog dela pneumatika koja doprinosi filtriranju buke i vibracija sa površine kolovoza. Time se smanjuje nivo buke za vozača i putnike.

Zona za neutralisanje vlage – Prvoklasna otpornost na plivanje pneumatika

Kada tečnost u pokretu, poput vode, naiđe na zakrivljenu površinu, nastojaće da prati njeno zakrivljenje. Fenomen poznat i kao efekat „Kvanda” znači da se voda može usmeriti tako da prati zakrivljenost površine umesto da teče pravolinijski. Kada pneumatik naiđe na više vode nego što može da izmesti, dolazi do plivanja pneumatika. Tehnologija „Coanda” kompanije Nokian Tyres ubrzava uklanjanje vode tako što tok usmerava i gura dalje od pneumatika i efikasno sprečava opasno plivanje.

Smesa Aqua Hybrid takođe pruža dodatnu bezbednost po kišovitom vremenu. Ova gumena smesa nove generacije sa naprednim vrstama polimera i unapređenom silikatnom strukturom pruža izvanredno prianjanje na mokrim površinama i manju potrošnju goriva.

Za dodatno eliminisanje rizika kišovitog vremena, polirane glavne brazde pneumatiku daju elegantan izgled ali imaju i važnu funkciju, jer voda lakše i efikasnije protiče kroz glatke i polirane glavne brazde.

Patentirana bezbednost Za dodatnu bezbednost, na gazećoj površini postoji Indikator bezbednosti vožnje (DSI) koji je patentirala kompanija Nokian Tyres. Oznake lokacije i pritiska na prostoru za informacije na bočnom zidu pneumatika takođe pružaju bezbednost. Prostor za informacije omogućava beleženje odgovarajućeg pritiska i pozicije montiranja pneumatika prilikom menjanja. Udobnost i bezbednost dodatno unapređuje još jedan odeljak koji se može koristiti za beleženje zatezne sile šrafova.

Novi Nokian Wetproof – Bezbrižnost za kišne dane

  • Ekstremna bezbednost za vlažne puteve
  • Maksimalna udobnost
  • Lako kotrljanje štedi gorivo i čuva životnu sredinu

Glavne inovacije: Dvostruka bezbednosna zona: Zona stabilnosti omogućava lako manevrisanje i opuštenu vožnju uz izuzetnu stabilnost i upravljivost, dok napredna otpornost na plivanje koju daje zona za neutralisanje vlage pruža bezbednost i bezbrižnost čak i na poplavljenim putevima.

Koncept reaktivnog prianjanja: Brazde na rebrima se ukrštaju, čime se postiže čvrstina zbijanjem segmenata kada je pneumatik pritisnut na površinu puta. Ovi delovi povećavaju čvrstinu uzdužnih rebara povećavajući stabilnost u vožnji i pružaju efikasnu zaštitu od plivanja pneumatika tako što omogućavaju lakše isticanje vode sa pneumatika.

Smesa „Aqua Hybrid”: Dodatna bezbednost za kišovito vreme. Gumena smesa nove generacije pruža odlično prianjanje na vlažnim površinama i manju potrošnju goriva.

Tehnologija „Coanda” kompanije Nokian Tyres: Efikasna zaštita od plivanja pneumatikaZakrivljen, stepenast dizajn vodi i ubrzava uklanjanje vode između kolovoza i pneumatika.

Polirane brazde. Elegantno i funkcionalno: voda lako i efikasno teče kroz glatke i polirane glavne brazde.

Tihi dizajn brazde: Poboljšana udobnost u vožnji. Hemisferična udubljenja na zidovima uzdužnih rebara, nalik na površinu loptice za golf, kontrolišu protok vazduha preko pneumatika. Ova udubljenja sprečavaju stvaranje neugodnog, zavijajućeg zvuka. Ovaj dizajn kontroliše i unutrašnji i spoljašnji nivo buke izazvane kotrljanjem.

Tehnologija tihog bočnog zida – Jedinstvena kombinacija izbora gumene smese i strukturalnog dizajna. Specijalna zona na boku pneumatika pomaže kod filtriranja buke i vibracija sa kolovoza, smanjujući buku unutar vozila.