call centar:

  011 6352 111

01.03.2014.

Zimske pneumatike je pre 80 godina izumeo Nokian Tyres

Prvi zimski pneumatik Nokian Kelirengas se na tržištu pojavio još davne 1934. Kao prethodnik pneumatika Nokian Hakkapeliitta, jednog od najpoznatijih zimskih pneumatika, pružao je snažno prijanjanje na snegu

Nokian Ima već 80 godina kako je Nokian Tyres izumeo prvi zimski pneumatik na svetu. Prethodnik Nokian Hakkapeliitte, jednog od najpoznatijih zimskih pneumatika, nosio je naziv Kelirengas (“gume za nevreme”) a proizvod je razvoja kompanije Nokian Tyres iz Finske koja ga je proizvodila i još 1934. godine izbacila na tržište. Ovaj vrhunski pneumatik je u to vreme nudio snažno prijanjanje na dubokom snegu u uslovima skandinavske zime. Prvi zimski pneumatik bio je konstruisan za kamione i imao je grub profil kako bi se i pored mnogo snega dobro probijao na putu. Sa revolucionarnim Nokian Kelirengas vozila su i po snegom zavejanim brdskim putevima s čvrstim prijanjanjem savladavali uspone. Ranije su vozači pred početak uzbrdice morali prethodno da na letnje pneumatike uz puno muke montiraju lance za sneg.

 

Nokian Hakkapeliitta zimski pneumatik: snežni kralj puteva

Finski inženjeri su 1936. razvili Nokian Hakkapeliitta za kamione, koji je kao istinska inovacija na polju pneumatika znatno povećao bezbednost na snegu i na klizavom zimskom kolovozu. Ovaj pneumatik za kamione posedovao je tanak profil sa poprečnim prostiranjem šare i većim brojem zahvatnih uglova. Potpuno nov dizajn profila omogućavao je čvrsto prijanjanje zahvaljujući snažnom zahvatanju snega i lapavice. Usisni konusi na profilu koji sprečavaju klizanje na ledu predstavljali su još jednu tipičnu prednost pneumatika Nokian Hakkapeliitta. Zimski kralj puteva bio je rođen.

Nokian

Legendarne pobede za Nokian zimske pneumatike na reliju Monte Carlo

Zahtevi koju su se postavljali pred zimske pneumatike porasli su 50ih godina sa povećanjem saobraćaja i primenom snežnih čistača sa plugom, usled čega su se površine kolovoza smekšavale i ledile. Uspeh počinje sa pronalaskom šiljaka. Prvi specijalno za šiljke razvijen zimski pneumatik bio je Nokian Kometa-Hakkapeliitta sa šiljcima. On je doneo pravo rešenje za zimske puteve: Šiljci se kače za led a pneumatik prijanja na meke površine. Zimski pneumatici sa šiljcima proslavili su se na reliju Monte Carlo 1963. godine: Sva tri prvaka pobednika vozili su Nokian Hakkapeliitta zimske pneumatike sa šiljcima. Visoki stepen stručnosti Finaca po pitanju zimskih pneumatika postaje očigledan na reliju Monte Carlo od 1965.-1967. godine, kada su Timo Mäkinen, Pauli Toivonen i Rauno Aaltonen svake godine odnosili pobedu na zimskom reliju.

Nokian serijski zimski pneumatici drže nov Ginisov svetski rekord automobilom sa maksimalnom brzinom od 335,713 km/h na ledu i oni su najbrži od svih. Sa novim Top-Spike pneumatikom sa šiljcima Nokian Hakkapeliitta 8 postiže izumiteljzimskog pneumatika do sada neviđeno prijanjanje i brzinu.

Za oštru nordijsku zimu razvijeni Nokian Hakkapeliittazimski pneumatik je jedan od najpoznatijih brendova zimskih pneumatika na svetu, namenjen za predele u kojima vladaju žestoki zimski uslovi.