call centar:

  011 6352 111

09.01.2015.

Prvi zimski pneumatik energetske klase A na svetu kompanije Nokian Tyres

Najnaprednija tehnologija „zelenih“ ekoloških zimskih pneumatika za elektroautomobile

Nokian Tyres predstavlja po energetskoj efikasnosti najštedljiviji zimski pneumatik automobilske industrije. 30 % niži otpor kotrljanju i najveći domet postižu na testovima elektroautomobili sa novim Nokian Hakkapeliitta R2.

 

Nokian Tyres uvodi u januaru 2015. energetski najštedljiviji zimski pneumatik na svetu, koji dostiže energetsku klasu A u skladu sa EU propisom o etiketiranju pneumatika. 30 % niži otpor kotrljanja i najveći domet postižu na testovima upoređenja elektroautomobili sa novim Nokian Hakkapeliitta R2. Zeleni nordijski Nokian Hakkapeliitta R2 bez šiljaka je pravi zimski pneumatik razvijen od strane najsevernijeg proizvođača na svetu za jedinstvene BMW i3 elektroautomobile.

Ova inovacija izumitelja zimskih pneumatika iz Finske, inovativnog predvodnika i nosioca svetskog rekorda Nokian Tyres, objedinjuje izuzetno niski otpor kotrljanja, prvoklasno prijanjanje i izvanredan komfor u vožnji. Uštedom energije zbog nižeg otpora kotrljanja povećava se domet vozila. Zelena, energetski učinkovita tehnologija budućnosti ogleda se u ovoj prinovi Nokian Hakkapeliitta familije i omogućuje sigurnu, ekonomičnu i izuzetno efikasnu vožnju na snegu i ledu u zahtevnim nordijskim zimskim vremenskim uslovima. Dimenzija ovog pneumatika je 155/70R19 84Q. 

Veći domet za elektroautomobile

„Mi pružamo veće prijanjanje u zimskim uslovima, manji strah i pre svega veći domet za permanentno rastući broj vozača elektroautomobila. Omogućiti bezbedniju i ekološki prihvatljiviju vožnju, je ideja vodilja našeg razvoja proizvoda“, navodi Jarno Ahvenlammi, direktor za razvoj proizvoda kompanije Nokian Tyres.

„U skladu sa EU propisom o etiketiranju pneumatika, otpor kotrljanja novog modela je u klasi A; to do sada nije postigao nijedan drugi zimski pneumatik. Sa novim Nokian Hakkapeliitta R2 zimskim pneumatikom vozači elektroatomobila mogu uživati u preko 30 % manjem otporu kotrljanja u poređenju sa svim ostalim zimskim pneumaticima na tržištu. Otpor kotrljanja kod konkurenata odgovara klasi C i E.“

Energetska efikasnost i bezbednost u zimskim uslovima – nova Nokian inteligentna eSilica

Elektroautomobili su laki i njihova aerodinamičnost je usavršena. Zbog toga su oni pravi izazov za izumitelje pneumatika. Novi model bazira se na pobedniku na testovima Nokian Hakkapeliitta R2 te optimizuje sve njegove strukturne komponente za primenu kod elektroautomobila.

„Naš novi, bespoštedno testirani tehnološki koncept čini telo pneumatika čvrstim i krutim, što zajedno sa više novih gradivnih komponenti minimizuje zagrejavanje pneumatika i njegovu unutrašnju deformaciju. To je omogućilo postizanje svetskog rekorda za ekstremno nizak otpor kotrljanja. Ubuduće ćemo istu tehnologiju primeniti i na našim ostalim zimskim pneumaticima“, objašnjava Ahvenlammi, rukovodilac testova i razvoja kompanije Nokian Tyres za specialne produkte za elektroautomobile.

Otpor kotrljanja odnosi se na energiju, koja je potrebna pri kontaktu pneumatika sa kolovozom i usled njegovog izobličavanja. Smanjenje otpora kotrljanja zahteva potpunu kontrolu kompleksnog odnosa između strukture pneumatika, gazeće površine i sastojaka gume. Za mnoge je sigurno iznenađujuće, da zimski pneumatici poseduju veći kvalitet i manji otpor kotrljanja od letnjih pneumatika. Ušteda energije usled manjeg otpora kotrljanja povećava domet automobila. Da bi se maksimizovao energetski učinak i sigurnost novog Nokian Hakkapeliitta R2 za elektro i hibridna vozila, bilo je neophodno izumeti nove vrste gumenih smeša.

Lanci molekula Nokian inteligentne eSilica smeše gazeće površine nove generacije povezuju se sa česticama silike i čine jednu veoma čvrstu ali i elastičnu kombinaciju. Gumena smeša funkcioniše veoma dobro u širokom temperaturnom spektru, čime se poboljšava prijanjanje u zimskim uslovima i nadalje smanjuje otpor kotrljanja.

Čvrsto prijanjanje na snegu, ledu i mokrom kolovozu

Lamele i profilni kanali simetrične gazeće površine funkcionišu aktivno, nezavisno od nivoa prijanjanja i temperature.Smeša novog Nokian Hakkapeliitta omogućava izuzetno prijanjanje na ledu, snegu i mokrom kolovozu i poseduje izuzetnu otpornost na habanje.Ulje od repice, koje se koristi za gumenu smešu, jača otpornost na cepanje, povećava dugotrajnost i poboljšava prijanjanje na snegu i ledu.

Agresivni strelasti profil gazeće površine, koji je već bio primenjen kod pobednika na testovima Nokian Hakkapeliitta R2, te bezbedonosne inovacije poput čestica za prijanjanje u obliku kristala i ispumpnih odvodnih lamela na bazi „Cryo-Kristall“ koncepta, omogućavaju uravnoteženo upravljanje i izvanredno prijanjanje u zimskim uslovima, čak i po nakvašenom ledu.

Uska saradnja sa proizvođačima automobila

Nokian Tyres, pionir industrije automobilskih guma, poznat je po proizvodima visokog kvaliteta, koji su ujedno i bezbedni i ekološki prihvatljivi.Oni su brižljivo koncipirani za razne zahtevne upotrebne svrhe na različitim tržištima poput Srbije ili Skandinavije.Više od polovine od sredstava za razvoj proizvoda ulaže se u testiranje proizvoda.

Mi sarđujemo usko sa vodećim proizvođačima automobila, kako bismo najbolje i najmodernije pneumatike u celoj industriji ponudili svim vozačima automobila, koji se kreću u oštrim uslovima nordijske ili blaže, srpske zime, i žele da brzo i bezbedno stignu na cilj“, ističe Petri Niemi menadžer kompanije Nokian Tyres.Naš izvanredan uspeh na testovima upoređenja je takođe jedan dokaz uspeha naše strategije.Preko 40 pobeda na testovima u auto časopisima postigli su naši zimski pneumatici tokom ove zime, što je jedan fantastičan rekord.

Rastući program zimskih pneumatika, takođe i za elektro i hibridne automobile

Novi Nokian Hakkapeliitta R2 podoban je za BMW i3 elektroautomobile.Vozačima automobila biće dostupan u januaru 2015. na za Nokian Tyres najvažnijim tržištima poput Skandinavije i Rusije, ali i na ostalim tržištima, gde vladaju pravi zimski uslovi. Nokian Hakkapeliitta R2 bez šiljaka u dimenziji 215/45R20 95R XL, razvijen za novi BMW i8 hibridni sportski automobil, uvodi se u februaru/martu 2015.

Nokian Hakkapeliitta familija zimskih pneumatika, izumitelja prvog zimskog pneumatika na svetu, obuhvata takođe Nokian Hakkapeliitta 8 sa šiljcima i Nokian Hakkapeliitta R2 bez šiljaka za Tesla S elektroautomobile i za ostala vozila. Skoro svi kupci u Norveškoj izabrali su Nokian Hakkapeliittas zimske pneumatike za njihove elektroautomobile, kako bi imali najbolje moguće prijanjanje i komfor u vožnji u svim zimskim vremenskim uslovima.

Najvažnije inovacije

Nokian inteligentna eSilica. Veći domet, maksimizira prijanjanje u zimskim uslovima. Gumena smeša, koja dobro funkcioniše u širokom temperaturnom spektru, omogućava jedan ekstremno nizak otpor kotrljanja i maksimizira prijanjanje u zimskim uslovima. Lanci molekula Nokian inteligentne eSilica smeše gazeće površine povezuju se sa česticama silike i čine jednu veoma čvrstu ali i elastičnu kombinaciju. Lamele i profilni kanali simetrične gazeće površine funkcionišu aktivno, nezavisno od nivoa prijanjanja i temperature. Smeša novog Nokian Hakkapeliitta omogućava izuzetno prijanjanje na ledu, snegu i mokrom kolovozu i poseduje izuzetnu otpornost na habanje. Ulje od repice, koje se koristi za gumenu smešu, jača otpornost na cepanje, povećava dugotrajnost i poboljšava prijanjanje na snegu i ledu.

Nokian „Cryo Kristall“ koncept. Prvoklasno prijanjanje u zimskim uslovima, precizno upravljanje. Poput dijamanta čvrste čestice za prijanjanje u obliku mnogouglih kristala pridodati su gumenoj smeši, da bi se poboljšalo prijanjanje na ledu, tako što se oni zabadaju u zaleđeni kolovoz.

Ispumpne lamele. Jače prijanjanje na mokrom. Lamele u obliku spremnika na ramenu pneumatika odvode vodu ili je čak ispumpavaju s površine kolovoza i tako omogućavaju stabilno i čvrsto prijanjanje. Povećani volumen patentiranih ispumpnih lamela i veliki broj izlomljenih cik-cak lamela još više poboljšavaju prijanjanje na mokrom i zaleđenom kolovozu.

Kandže za sneg i led. Jače prijanjanje na ledu i snegu. Kandže za led i sneg između blokova profila poboljšavaju prijanjanje na ledu i snegu, naročito pri kočenju i ubrzanju.

Aktivatori lamela. Bolje prijanjanje na ledu i snegu. Aktivatori lamela na krajevima profila povećavaju funkcionalnost lamela na poledici. Šira lamela aktivira jednu užu.

Kandže za prijanjanje na lapavici. Sprečavanje akvaplaninga na lapavici. Kako bi se sprečio akvaplaning na lapavici, razvijen je na kritičnom predelu ramena trouglasti odstranjivač lapavice. Kandže za prijanjanje na lapavici na ramenima omogućuju optimalno prijanjanje čak i na debelom sloju lapavice i sprečavaju skupljanje lapavice između profilnih blokova.

Novi Nokian Hakkapeliitta R2 – pojam nordijske, zelene ekološke bezbedbosti

Ekstremno mali otpor kotrljanja maksimizira domet

Prvoklasna bezbednost na ledu i snegu

Komforna i mirna vožnja na grubim nordijskim putevima.

Dimenzija pneumatika:155/70R19 84Q

 

www.nokiantyres.com

Trgovinski lanac za pneumatike i servisna mreža Vianor kompanije Nokian Tyres:

http://vianor.com/