25.09.2014.

Ovako ćete optimalno koristiti svoje pneumatike, povećati bezbednost i uštedeti novac

Istrošeni pneumatici sa manje od četiri milimetra profila povećavaju opasnost od akvaplaninga. Pravilan pritisak vazduha u pneumaticima produžuje njihov životni vek, smanjuje potrošnju goriva i omogućava ugodniju vožnju. Nokian Tyres savetuje da se mirnom vožnjom produžuje broj pređenih kilometara a da pneumatici sa malim otporom kotrljanju štede gorivo.

Istrošeni pneumatici više nisu bezbedni na mokrom kolovozu a sa manje od četiri milimetara profila preti opasnost od akvaplaninga. Sa pravilnim pritiskom u pneumaticima smanjuje se njihovo habanje, povećava se bezbednost, štedi gorivoi poboljšava komfor u vožnji. Pneumatici duže traju ako vozač mirno vozi i izbegava nepotrebna kočenja. Pneumatici sa malim otporom kotrljanju donose uštedu od više stotina evra. Odgovrajući brendirani pneumatici visokog kvaliteta i velikog stepena bezbednosti čine dobar izbor, preporučuje specijalist za pneumatike Nokian Tyres iz Finske.

Veća bezbednost: Zamenite prednje pneumatike sa onim na zadnjim točkovima

Da bi se obezbedila optimalna bezbednost kod letnjih pneumatika, vozač treba redovno da kontroliše istrošenost, pritisak vazduha i dubinu profila. Sa manje od četiri milimetra dubine profila pneumatik više nije bezbedan u vlažnim vremenskim uslovima jer se dramatično smanjuju prijanjanje na mokrom kao i zaštita od akvaplaninga. Sa istrošenim pneumaticima akvaplaning se javlja već pri brzini od 76 km/h, dok je kod novih pneumatika to slučaj tek pri brzini od 96 km/h, rezultati su testova kompanije Nokian. Ovo se odnosi na dubinu profila ispod 1,6 milimetara i pet milimetara vode na kolovozu.

„Pogonski točkovi se znatno brže troše u odnosu na pneumatike na nepogonjenim točkovima“, objašnjava Matti Morri, menadžer Tehničkog korisničkog servisa u kompaniji Nokian Tyres. Da bi se ujednačilo habanje, vozači bi trebalo da prednje pneumatike zamene sa onim na zadnjim točkovima sredinom sezone.“

Profil pneumatika se može i neravnomerno habati. Čak i sa šest milimetara profila na spoljnom ramenu, žlebovi na unutrašnjoj strani ponekad mogu da budu praktično potpuno istrošeni. Jako habanje je česta pojava kada je pritisak u pneumaticima premali, kod pogrešnog podešenja ugla točkova ili neispravnih amortizera.

Pravilan pritisak vazduha u pneumaticima za ugodniju vožnju

 Vožnja sa pravilnim pritiskom vazduha u pneumaticima za dati automobil i njegovo prilagođavanje u skladu sa opterećenjem automobila, poboljšava bezbednost, životni vek i potrošnju goriva ali u značajnoj meri i komfor u vožnji. „Pneumatici sa pravilnim pritiskom se okreću komforno i omogućavaju dobru upravljivost“, potvrđuje gospodin Morri kao ekspert za pneumatike kompanije Nokian. Ako je pritisak previsok, pneumatici se ne ugibaju pod automobilom što smanjuje komfor. Ako je pritisak prenizak, auto se ne kreće bezbedno i glatko.

Mirna vožnja smanjuje habanje

Stil vožnje značajno utiče na habanje pneumatika. Pneumatici traju duže ako vozač mirno vozi i izbegava nepotrebna kočenja. Pravilnim pritiskom vazduha znatno se smanjuje habanje pneumatika. „Pritisak u pneumaticima uvek treba da je prilagođen u skladu sa opterećenjem. Pre odlaska na odmor sa potpuno opterećenim automobilom treba povećati pritisak vazduha u pneumaticima“, savetuje Morri. Kada je pritisak u pneumaticima prenizak, auto se teže vozi a pneumatici se lakše deformišu. To dovodi do povećanog zagrevanja i jačeg habanja.

Uštedite više stotina evra na gorivu

Ako vozač želi da uštedi gorivo, treba da izabere pneumatike sa što je moguće manjim otporom kotrljanju. „Pneumatici sa malim otporom kotrljanju i pravilnim pritiskom vazduha, štede i do pola litre goriva na pređenih sto kilometara. Tako nastaje ušteda od 85,50 evra na 10 000 kilometara leti uz prosečnu cenu od 1,71 evra za Super 95 E10 po litri u Evropi. Ako se pneumatici voze četiri godine, ušteđuje se 342 evra i 200 litara goriva“, izračunao je gospodin Morri, specijalista za pneumatike u kompaniji Nokian Tyres.

Najvažnije informacije o odgovarajućim pneumaticima iz saobraćajne dozvole

Šta znači pneumatici 205/55 R 16 94 V XL u saobraćajnoj dozvoli? Ova kombinacija brojeva i slova daje informaciju o tipu pneumatika koji odgovara tom automobilu. Juha Pirhonen, menadžer razvoja proizvoda u kompaniji Nokian Tyres, objašnjava najvažnije slovne i brojčane oznake.

„Slovo V predstavlja brzinski indeks, dakle maksimalnu brzinu od 240 km/h, kojom je dozvoljeno voziti sa ovim pneumatikom. Prilikom izbora brzinskog indeksa vozači automobila bi trebalo da slede preporuke proizvođača automobila. Niži brzinski indeks kao što je H sa maksimalnom brzinom od 210 km/h negativno utiče na hendling, dakle upravljivost automobilom, dok se sa višim brzinskim indeksom kao što je W, sa maksimalnom brzinom od 270 km/h, smanjuje komfor u vožnji.

205 je oznaka za širinu pneumatika u milimetrima. 55 je visina pneumatika izražena u procentima u odnosu na širinu njegovog poprečnog porseka. Ako je prema saobraćajnoj knjižici takođe dozvoljena dimenzija 225/45, onda možete da kupite i ovaj 20 milimetara širi pneumatik sa znatno manjim poprečnim presekom. Ovaj širi pneumatik pruža znatno bolji osećaj u vožnji nego što je to slučaj sa užim pneumaticima i većom visinom odn. poprečnim presekom i on direktnije reaguje na pokrete upravljača“, objašnjava gospodin Pirhonen, stručnjak za proizvode kompanije Nokian. „Širi pneumatik je bolji za vozače koji žele da imaju brže reakcije na pokrete upravljača i sportski osećaj vožnje. S druge strane, široki pneumatik nije pogodan za kolovoze sa kolotrazima, pa bi zato vozač koji voli udobnu vožnju, trebalo da se odluči za uži pneumatik sa većom visinom odn. poprečnim presekom. Pored toga, uži pneumatik je bezbedniji na mokrom kolovozu, jer bolje izbacuje vodu u poređenju sa širim pneumatikom.“

Pneumatici ne bi trebalo da su stariji od šest godina. Stariji pneumatici su znatno lošiji na mokrom kolovozu a osim toga guma postaje krta, upozorava kompanija Nokian. DOT broj na boku pneumatika označava sa poslednje četiri cifre datum proizvodnje. 1314 znači: proizvedeno 13. nedelje 2014. godine.

Kod vulkanizera se u ponudi nalaze Nokian pneumatici za zamenu pneumatika takođe i sa felnama kao kompletni točkovi.

 

Tri saveta za bezbednu vožnju

Na svake tri nedelje proveravajte pritisak u pneumaticima, na hladno, jer pneumatici gube vazduh

Pritisak u pneumaticima treba da je 0,2 bara veći od preporuke proizvođača automobila. Time se štedi gorivo.

U sredini sezone, zamenite prednje i zadnje pneumatike, trajaće duže

 

 

www.nokiantyres.com

Trgovinski lanac za pneumatike i servisna mreža Vianor kompanije Nokian Tyres:

http://vianor.com/