call centar:

  011 6352 111

06.11.2014.

Obavezni sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima za više bezbednosti

Zamena pneumatika kod kuće postaje sve komplikovanija, pa bi zato trebalo da se obavlja kod vulkanizera, preporuka je specijaliste za pneumatike kompanije Nokian Tyres. Sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima TPMS upozorava kada je pritisak pneumatika nedovoljan. Pravilan pritisak pneumatika smanjuje potrošnju goriva, pruža prijatnost i komfor u vožnji i precizne reakcije na pokrete upravljača.

Obavezni sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima snažno povećava nivo bezbednosti ali time i zamena pneumatika kod kuće postaje komplikovanija. Zbog toga vulkanizerski servis treba da obavlja zamenu pneumatika, savet je specijaliste za pneumatike kompanije Nokian Tyres. Sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima TPMS upozorava vozača na nizak pritisak kod nekog od pneumatika. Optimalan pritisak u pneumaticima smanjuje potrošnju goriva, pruža maksimalan komfor u vožnji kao i precizne reakcije na pokrete upravljača a time se produžava i upotrebni vek pneumatika. Prema direktivi EU, od 1. novembra u svim novim automobilima obavezno će se koristiti sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima TPMS.

Uvođenje sistema za kontrolu pritiska u pneumaticima pruža mnoge prednosti za vozača, tvrdi specijalista za pneumatike kompanija Nokian iz Finske. TPMS obezbeđuje pravilan pritisak u pneumaticima u datim uslovima. „Pritisak u pneumaticima igra važnu ulogu kod voznih karakteristika automobila i životnog veka samih guma“, objašnjava Ville Nikkola, menadžer proizvoda za automobilske gume kao i Vianor lanca vulkanizerske i servisne mreže kompanije Nokian Tyres. „Oštećenja puta, iznenadni bočni udari vetra, nagli manevri izbegavanja i brze promene uslova na putu, sve su to rizici po bezbednost u saobraćaju. Bezbednost se poboljšava, kada se pritisak u pneumaticima automobila prilagodi opterećenju automobila i uslovima vožnje.“

20 procenata finskih vozača vozi sa najmanje 0,5 bara opasno preniskim pritiskom pneumatika, glase podaci finskog udruženja distributera pneumatika "Autonrengasliitto ry". Samo je jedna trećina vozača u Finskoj u toku prošlog meseca proveravala pritisak u pneumaticima.

Sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima TPMS doprinosi smanjenju potrošnje goriva. Optimalan pritisak u pneumaticima pruža prijatnu i komfornu vožnju, precizne reakcije na pokrete upravljača i lako kotrljanje pneumatika što dovodi do uštede goriva. 2,5 procenta goriva bi se moglo uštedeti kada bi svi automobili bili opremljeni sistemom za kontrolu pritiska u pneumaticima, procena je finske organizacije za bezbednost u saobraćaju Trafi za automobile u Finskoj. Slične uštede se mogu postići i u Srbiji, prognoza je Vianor vulkanizerskog i automobilskog servisnog lanca.

Direktni sistemi za kontrolu pritiska u pneumaticima su precizniji od indirektnih

Proizvođači automobila mogu da biraju između direktnog i indirektnog TPMS sistema za kontrolu pritiska u pneumaticima. Kod direktnog sistema svaki točak poseduje senzor koji podatke o pritisku u pneumaticima, temperaturi i ostale relevantne faktore prenosi uređajima na instrument tabli.

„Direktni sistem za kontrolu pritiska upozorava vozača kada pritisak nekog pneumatika padne za više od 20 procenata ispod zadate vrednosti ili kada padne ispod 1,5 bara. Obično direktni TPMS pokazuje i koji pneumatik nema dovoljno vazduha, ali to zavisi od modela automobila“, objašnjava Nikkola ekspert iz Vianor vulkanizerskog i automobilskog servisnog lanca. Indirektni sistem za kontrolu pritiska nije tako precizan kao direktni i prikazuje podatke samo kada se auto kreće, zato što se rezultati merenja dobijaju na osnovu brzine točka koju pruža ABS sistem.  Indirektni TPMS dakle ne može da prikaže tačan pritisak u pneumatiku. Proizvođač automobila odlučuje koji sistem će se ugrađivati.

Zamena pneumatika će biti komplikovanija

Senzori direktno na točkovima – to će sigurno biti najrasprostranjeniji sistem. Za vozače automobila time zamena pneumatika postaje tehnički komplikovanija, jer će neki uređaji na automobilu morati da budu ponovo podešeni preko OBD porta, zato što se prilikom zamene pneumatika vrši i zamena senzora.

„Zato bi zamenu pneumatika trebalo da obavlja vulkanizerski servis. Vianor poseduje svu neophodnu opremu u svim svojim vulkanizerskim i automobilskim servisima a takođe vrši i obuku zaposlenih. To je velika promena koja može da bude teška za naše klijente i zaposlene“, kaže Ville Nikkola. Prema prognozama globalne informacione kompanije IHS Automotive, u Evropi će u 2014. godini biti prodato preko 12 miliona novih vozila.

Kod vulkanizera se u ponudi nalaze Nokian pneumatici za zamenu pneumatika takođe i sa felnama kao kompletni točkovi.

 

www.nokiantyres.com

Trgovinski lanac za pneumatike i servisna mreža Vianor kompanije Nokian Tyres:

http://vianor.com/